Google+

3 SECRETS to get good precision jumps!

HOW to get good and far precision jumps!

We all know how important precision jumps are in Parkour. They are like the first things we learned when we started doing Parkour together with all the basic vaults. Now, everyone kept asking how we can improve our precision jumps to get not only bigger jumps, but most importantly in a controlled landing manner.

Now let’s get started. To get a good precision jumps, you must jump UP rather than going forward. This is a common mistake people tend to do. They wanted to go further hence making the common mistake of jumping as forward as possible. This is WRONG and would tend to actually give you shorter distance of precision jump.

Secondly, try practicing your precision jumps with a little bit of a run up and use a 1,2 step take off. This is also included in a plyometrics style of precision jumps. This kind of take off gives you more powerful take off and higher jumps. Basically you will need to train your running precision and make sure you have full control of it first, then you can move on to the plyometrics style of precision jumps.

Finally, we all know how strength is important. Precision jumps uses all these three muscles which are the hamstrings, calves and the ankles. You can always exercise and strengthens all these 3 muscles. There are plenty of workouts that would help in this situation. Some examples are the squats, deep squats, toe-raises and calve-raises. With strong muscles and bones, you will be able to control your landings easier and your jumps would be more powerful and higher.

Also, if you really must know, the precision jumps itself are a kind of a workout. Do a bunch of precision jumps that is CLOSE to your limit, which you are able to do comfortably with a very CONTROLLED landing. Do that a lot of times, and eventually you will see yourself improving your distance of precision jumps with the RIGHT technique.

We hope these secrets and tips have helped you in improving your precision jumps! If you have any questions, you can always get connected with us via email or in Facebook or Twitter.

——————————————————————

Precision Stride easily done

Abudi Alsagoff Precision Stride

3 RAHSIA untuk mendapatkan lompatan precision yang jauh dan bagus!

Kita semua tahu betapa pentingnya lompatan precision di dalam Parkour. Mereka adalah perkara pertama dan asas yang kita pelajari apabila kita mula-mula melakukan Parkour. Ramai orang bertanya bagaimana kita boleh membuat lompatan precision yang  jauh dan bagus dan bagaimana kita boleh meningkatkan jarak lompatan precision kita dan yang lebih penting, bagaimana kita boleh membuat lompatan precision yang lebih terkawal.

RAHSIA pertama. Untuk mendapatkan lompatan precision yang baik, anda mesti melompat ke ATAS dan bukannya melompat ke hadapan. Ini adalah satu kesilapan biasa ramai orang sering lakukan. Mereka mahu melompat lebih jauh dan justeru terus membuat kesilapan dengan melompat ke hadapan dengan sejauh mungkin. Ini adalah TIDAK BENAR dan akan lebih cenderung membuatkan lompatan precision anda lebih rendah dan dekat.

Yang kedua, anda boleh cuba melakukan lompatan precision anda dengan sedikit larian, dan menggunakan langkah 1,2. Ini juga termasuk dalam gaya plyometrics. Lompatan yang dibuat dengan larian akan memberikan anda lebih kuasa dan jarak yang lebih jauh. Anda perlu membuat banyak latihan dalam lompatan precision larian dan plyometrics anda, dan lama kelamaan, jarak lompatan precision anda dari posisi berdiri akan menjadi lebih jauh dan bagus.

Akhirnya, kita semua mesti tahu yang kekuatan adalah sangat penting. Lompatan precision menggunakan ketiga-tiga tubuh badan seperti hamstrings, betis dan ankle. Anda sentiasa boleh menguatkan kesemua otot dan bahagian badan tersebut. Terdapat banyak latihan yang akan membantu anda dalam situasi ini. Beberapa contoh adalah squats, deep squats, toe-raises dan calf-raises. Dengan otot dan tulang yang kuat, anda akan dapat mengawal pendaratan lompatan precision anda dengan lebih mudah dan lompatan anda akan menjadi lebih jauh dan lebih tinggi.

Selain daripada itu, anda boleh menambahkan kualiti precision anda dengan hanya berlatih lompatan precisions yang hamper kepada limit anda. Dengan membuat lompatan precisions yang terkawal dan yang hampir dengan limit anda, anda telahpun melatihkan kaki anda untuk membuat lompatan precision yang jauh dan bagus. Ini juga akan menguatkan lagi kaki anda sekaligus membuatkan precision anda tinggi dan jauh.

Kami berharap rahsia dan tips ini telah membantu anda dalam meningkatkan kualiti lompatan precision anda! Jika anda mempunyai sebarang soalan, anda sentiasa boleh berhubung dengan kami melalui e-mel atau Facebook, YouTube atau Twitter.

 

Written by: Abudi Alsagoff

2 Responses to “3 SECRETS to get good precision jumps!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *